wtorek, 31 sierpnia 2010

Chłopcy-promenadowcy

Trwa unicestwianie wolsztyńskiej promenady, biegnącej nad Jeziorem Wolsztyńskim.
 Od ulicy Rzecznej.

Unicestwianie, czyli czynienie coś, czegoś aby przestało istnieć, ma się dobrze. 
Od kilku tygodni trwa "remont" nadjeziornego traktu, który przekształcany zostaje w ścieżkę rowerową. Ścieżkę rowerową, dumnie zwaną " Szlakiem Żurawim". 
Od dawien dawna (opieram się jedynie na swojej pamięci), a więc sięgając ze trzydzieści lat wstecz, nazywano to miejsce, PROMENADĄ. Osobiście to z francuskiego coś lizłem, i orientuję się idealnie, iż  słowo "promenada" to nic innego jak trakt- ciąg komunikacyjny, przeznaczony dla ruchu pieszych. 
  Nadal od ulicy Rzecznej.

DLA RUCHU PIESZYCH!!!.
Miejsce to już nigdy nie będzie promenadą, skoro spacerujący pieszo mieszkańcy Wolsztyna, okolic i nieokolic muszą uważać na nadjeżdżające rowery czy inne pojazdy typu quad. Co to  do cholery jest za dziadostwo?
Czekam, aż oddany zostanie do użytku (zapewne z wielką pompą i nagłośnieniem medialnym), odcinek "promenady" od ulicy Rzecznej do Poznańskiej  i dalej do śmierdzącego rowka i Plaży Miejskiej. Czekam tych słów zachwytu i pochlebstw.
 Ku ulicy Rzecznej.

Śmiejąc się, będę jednak chodził środkiem tej "ulicy", mając gdzieniegdzie nadjeżdżających z tyłu. Gdzieniegdzie tych nadjeżdżających z przodu. Tyle mi pozostaje. A niech mnie który trąci łokciem. Niech mnie trąci...
W ćwiczeniach rzutowych zawsze dominowałem. Jezioro niedaleko. Jak ćpnę, to z całej siły i tylko do wody.
Hej.
Nadal ku ulicy Rzecznej.

3 pisz śmiało:

K-aha pisze...

O Qrde :)))

Robert Trzciński pisze...

Promenada.... to kojarzy mi się z naszym warszawskim centrum handlowym o tejże właśnie nazwie... Kojarzy mi się to z czymś pięknym niżli z molochem poświęconemu wydawaniu pieniędzy. De-facto nasze centrum handlowe brzydkie nie jest...

chalupczok pisze...

Robercie. Wolsztyńska "Promenada", zapewne będzie najpiękniejsza, na wschód od Wisły, co niebawem zobaczysz. Chodziło mi o to, że nie będzie ona ścieżką dla pieszych jak do tej pory a arterią rowerową, po której z wielkim lękiem będą mogły poruszać się np. dzieci, by nie zostać przejechane.
Raczej w Wolsztynie nikt nie ma pretensji do m.in. burmistrza, który doprawdy w sposób mistrzowski, wydaje pieniądze pozyskane z UE.

K-aha - trzeba mówić co się myśli. Wtedy masz qurde obok siebie trochę mniej "przyjaciół", czy "znajomych", ale za to prawdziwych.