środa, 5 grudnia 2012

Piła (Park na Wyspie)

Kładka nad Gwdą od bulwarów

Z tym Parkiem na Wyspie w Pile, to nie jest tak prosto jak się wydaje. Tak oczywiście, że niby drzewka rosną sobie a dookoła woda. Gwda na północy miasta, pomiędzy mostem na Alei Jana Pawła II a 500 Lecia Piły, rozdziela się na dwie odnogi, tworząc naturalny kopiec ziemny zwany dalej właśnie Wyspą. Wejścia na nią są trzy: od ulicy Jacka Różyckiego, w pobliżu Starostwa, od ulicy Henryka Dąbrowskiego i Alei Niepodległości (pobliże ronda Jana Pawła II). 
Na utworzonym pomiędzy 1976 a 1978 rokiem Parku znajduje się całkiem fontanna (czynna nie zimą) i arena koncertowa (taki podest z daszkiem). Północna części wyspy zaopatrzyła się w staw a tenże pośrodku w kolejną wysepkę. Szkoda, że na tej wysepce, nie ma malutkiego oczka wodnego na którym żółw błotny tworzyłby wyspę kroczącą. 
Tak podsumowując. Ten cały Park na Wyspie w mieście Piła nad Gwdą, bardzo jest mi bliski, bo nie jedną minutę tutaj spędziłem, nie jeden dzień. Jest mi bliski, gdyż bardzo mi przypomina (gdy się rozrysuje go na kartce)...przypomina mi...przypomina...przypomina.
Pub "Barka".
sucho
i pusto.
Kładka nad Gwdą do ulicy Jacka Różyckiego.
Budynek Starostwa Powiatowego.
Kładka nad Gwdą ku ulicy Dąbrowskiego.

2 pisz śmiało:

Marcin pisze...

Pusto, ale za to fajnie - człowiek jest sam ze swoimi myślami.

Anonimowy pisze...

Poproszę o zdjęcia Wolsztyńskiego Rynku:-) właśnie oglądam go na kamerkach..., ale ładnie tam macie... a u nas pustki, tylko mroźny wiatr hula... to znaczy na Mazowszu:-)Oczywiście ma to również swoje uroki...Pozdrawiam:-)