wtorek, 21 maja 2013

Dziewczynka z kółkiem

Na skwerze pomiędzy blokiem mieszkalnym nr 12 a 13 przy ulicy Słowackiego w Wolsztynie, na cokole stoi figura dziewczynki z kółkiem. Tak na dobrą sprawę potrzebowałem całego swojego dotychczasowego życia aby obejrzeć toto z bliska. Myślę, że postawiono ją z chwilą budowy osiedla spółdzielczego na terenie którego stoi a więc, gdzieś w połowie lat sześćdziesiątych.

8 pisz śmiało:

Nissia pisze...

Nie wiem kto ten pomnik odnawiał ale wcześniej była o wiele ładniejsza. Przechodziłam tą drogą codziennie, jeszcze jako dziecko i zawsze lubiłam się jej przyglądać.

Robert Trzciński pisze...

Widzę, że wziąłeś się za szczegóły urbanistyczne. :)

Anonimowy pisze...

Dziewczynka z kółkiem aka Dziewczynka na sedesie...

chalupczok pisze...

Nissia - myślę, że ktoś ze Spółdzielni potraktował ją resztkami farby czyniąc koszmarkę :-DDDD

ewjadaba pisze...

Twórcą tej panienki jest Przymuszała, uczeń Rożka, ale nie ten ze Spółdzielni :)

chalupczok pisze...

Musiała, Przymuszała, Dopierała...bładziłem w nazwiskach di teraz. Dzięki ewaja...

Ela po prostu... pisze...

wg mojej pamięci (a jest dobra tylko rzadko używana) jest to rzeźba naszego Wolsztynianina Edwarda Przymuszały, powstała raczej na pocz. lat 70-tych ... 73-74 (niestety nie jestem pewna)... Dom Kultury zorganizował plener rzeźbiarski i wtedy powstała... szkoda, że pochlapali farbą...

chalupczok pisze...

Elu-może być po Twojej myśli jak najbardziej. Myślę, że możesz mieć rację co do do Przymuszały - zapewne pan prezes Jurga wiedziałby na sto, co i jak, ale nie mogę go spotkać ostatnio. Obecnego prezesa też...