poniedziałek, 7 kwietnia 2014

Ucieczka w kosmos

oprowadzam cię po mieście mojego dzieciństwa
ale najpierw chciałbym odnaleźć
moje ślady kiedyś zapisane w chodnikach
odsłuchać - niczym z taśmy - głosy
tych którzy tu ze mną byli
nałożyć przyniesione w pamięci obrazy
na miejsca których nie ma
albo są zupełnie inne

wtedy moja opowieść byłaby prawdziwsza

ale nie będzie bo nawet kamień
mnie nie poznaje powietrze nie potrafi
wskrzesić zburzonych budynków
trwa bezradne i bawi się pustką

jak ci to wszystko powiedzieć
abyś uwierzyła że zacząłem się tutaj naprawdę
że ja to ja - wiem że słuchasz
i odnajdujesz ślady
których nie widzę

i to mi wystarcza
Do "Podróży sentymentalnej" - Stefana Jurkowskiego - moja podróż w kosmiczne Leszno.

4 pisz śmiało:

Anonimowy pisze...

Świetne...podróże koleją potrafią dać natchnienie...
Pozdrawiam:-)
magda

Kubaplay pisze...

Leszno - miasto szybowców, balonów i paralotni ;)

chalupczok pisze...

Kosmiczne miasto

MarcinFoto pisze...

Zdjęcia mają swój klimat - Rewelacja.